כיצד לבחור מנתח קטרקט

ניתוח קטרקט הוא אחד הניתוחים הנפוצים בעולם עם שיעורי הצלחה של 98%. בכ-2% מהמנותחים יתכנו סיבוכים כמו בצקת בקרנית, היפרדות זגוגית או רשתית, דימום, זיהום או מנח לא תקין של העדשה המלאכותית המושתלת.

מרבית רופאי העיניים בישראל אינם רופאים מנתחים אלא רופאים המאבחנים ומטפלים במחלות עיניים. מטעמים מובנים יש חשיבות עצומה בבחירת הרופא המנתח אך לצערנו בניתוחים המתבצעים במערכת הציבורית במדינת ישראל אין אפשרות לבחור רופא מנתח. 

בבחירת הרופא המנתח יש מספר שיקולים שיש לקחת בחשבון:


ההכשרה הניתוחית והניסיון – היכן רכש את הידע הניתוחי שלו, כמה ניתוחים ביצע בעבר, מה התדירות בה הוא מנתח כיום וכו’

 מסגרת הניתוח – מה הם האמצעים הטכניים העומדים לרשות הרופא והמטופל – צוות ההכנה לניתוח ומדידות לפני הניתוח, צוות חדר הניתוח, הציוד לניתוח, סוגי העדשות המושתלות, האם משתיל עדשות פרימיום (טוריות או מולטיפוקל), האם מבצע שימוש במכשיר לייזר לקטרקט וכו’

ד”ר מוטי גולדברג הוא מנתח בכיר במרכז הרפואי שערי צדק ומנתח על בסיס שבועי. הוא מבצע מאות ניתוחי קטרקט וגלאוקומה מתקדמים מידי שנה ומשתיל עדשות פרימיום (טוריות או מולטיפוקל) וכן מוסמך בביצוע ניתוח קטרקט בלייזר (FLACS)

במרכז הרפואי בשערי צדק עומדים לרשות המנתח והמטופל המכשירים המתקדמים ביותר בעולם למדידות והכנה לקראת ניתוח קטרקט, כולל מרפאת פרימיום לחישוב עדשות מתקדמות לפי הצורך הרפואי. כמו כן ישנם 2 חדרי ניתוח הפועלים באופן יומיומי ובהם הציוד הייעודי המתקדם בעולם וצוות תומך מקצועי ואדיב.